08 Şubat 2012 - 2392 Okunma

Doğu Marmara ve Batı Karadeniz illeri, BAKAB, BAKKA ve MARKA Koordinasyonunda 8. Salonun Tamamında Ortak Tema ile Temsil Ediliyor…

2012 yılında 9-12 Şubat tarihleri arasında 16. TÜYAP Beylikdüzü Fuar alanında düzenlenecek olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarına (EMITT) Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA), Batı Karadeniz Kalkınma Birliği (BAKAB) ve Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) sorumluluk alanında yer alan Bartın, Bolu, Düzce, Karabük, Kastamonu, Kocaeli, Sakarya, Yalova ve Zonguldak illeri ortak tema altında 8A numaralı salonun tamamında katılıyorlar.
 

Bir önceki yılın tecrübelerinden de yararlanarak 3 aylık sürede bölge illeri gerçekleştirilen koordinasyon toplantıları ve bilgilendirmelerin ardından fuara hazır hale geldiler. Bölgesel tanıtım; zengin etkinlikler, farklı kurumlarla işbirliği, sektörel destekler ve yatırımcı faaliyetleri, turizm profesyonelleri ile yakın ilişkiler, küresel turizm trendlerine göre şekillenme ve turizmde öncelikli alanların belirlenmesi ile destekleyecek şekilde Batı Karadeniz ve Doğu Marmara Kalkınma Ajansları ile Batı Karadeniz Kalkınma Birliği koordinasyonunda gerçekleştiriliyor.

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Sayın Erkan AYAN; “Stratejik konumu ve işbirliği ağlarından güç alan Doğu Marmara bölgesi sadece Türkiye imalat sanayiinin kümelendiği, ülke ekonomisini ve ihracatını sırtlayan, arge ve teknoloji üretiminde lider yapısının yanı sıra 53 turizm çeşidinin var olduğu yapısıyla ülkemizin ekonomik gelişmesi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınmasında önemli bir cazibe merkezi” sözleriyle bölgesinde turizme verdiği önemi vurguladı.

Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Sayın Faruk TEZEL ise ;”% 63’ünü orman ve fundalık alanların oluşturduğu, kültür, tarih, kıyı, kongre ve doğa turizmi alanlarında potansiyele sahip,  Küre Dağları Milli Parkı, Yenice Ormanları, Amasra ve UNESCO tarafından “Dünya Miras Kenti” unvanı verilen Safranbolu gibi turizm açısından marka olmuş değerleri barındıran Batı Karadeniz Bölgesi’nde turizm, bağımlı istihdam yapısının kırılması noktasında desteklenmesi gereken en önemli sektörlerden biridir” sözleriyle turizmin öneminin altını çizdi.
Batı Karadeniz Kalkınma Birliği Müdürü Sayın Engin Eren de; “İki Kalkınma Ajansı ve Birliğimizin ortak görev illerindeki kurumların turizmle ilgili deneyimlerini bölge kalkınmasına yansıtmaları önemlidir. Bu işbirliği ile hem kaynakların daha verimli kullanılması sağlanacak hem de illerdeki kamu, sivil toplum ve özel sektör temsilcileri turizm alanında işbirliğine giderek tanıtımı güçlendirebilecektir. Bölgelerde bulunan pek çok keşfedilmemiş veya yeterince değerlendirilemeyen turizm değeri bu ortak katılım sonucunda hem yerli hem yabancı turizm profesyonellerine daha etkin tanıtılabilecektir” diyerek işbirliğinin önemini belirtti.
Bölgesel İşbirliği Büyüyerek Kuvvetleniyor
Kaynakların verimli ve etkin kullanılması ve Türkiye Turizm Stratejisi hedeflerinden olan bölgesel tanıtımın sağlanmasına yönelik olarak bölgesel bazlı katılıma önem verdiklerini vurgulayan Genel Sekreterler, bu kapsamda işbirliğine gidildiğini belirttiler.
8A numaralı salonda temsil edilecekler iller, Kültür ve Turizm Müdürlükleri koordinasyonunda tüm ilçe ve beldeleri kapsayacak şekilde, ortak tema doğrultusunda katılım sağlayarak barındırdığı tüm turizm değerleri ve turizm profesyonellerini fuara taşıyor.
Turizmdeki Yeni Trendler, Doğu Marmara’nın ve Batı Karadeniz’in Potansiyeliyle Birebir Örtüşüyor
Dünya genelinde son yıllarda turizmin kitle turizminden, bir başka deyişle deniz-kum-güneş turizminden alternatif turizm türlerine yönelik talepte artış göze çarpıyor. Bu turizm türlerinin başında da Kültür Turizmi, Termal ve Sağlık Turizmi ve Doğa Turizmi geliyor. Bu türlerin yoğun olarak potansiyele sahip olduğu Batı Karadeniz ve Doğu Marmara Bölgeleri, ayrıca mevcut talepleri de bulunan Günübirlik ve Gastronomi Turizmi ile Kış Turizmine yönelik altyapısıyla öne çıkıyor.
Halihazırda imalat, sanayi, ar-ge’nin yoğunlaştığı bir bölge imajına sahip olan Doğu Marmara’nın ve bakir kalabilmiş Batı Karadeniz’in bu trendler doğrultusunda turizmde de ön plana çıkması bekleniyor.
Bölge Zengin Etkinliklerle Tanıtılacak
EMITT fuarı süresince bölge illeri ve destinasyonları, kendi barındırdığı somut olmayan değerleriyle de tanıtılacak. İllerin önde gelen kültür ve sanat ekipleri, yöresel değerlerini etkinliklerde tanıtacaklar. Fuar açılışını takiben 8A numaralı Doğu Marmara ve Batı Karadeniz salonu açılışı 9 Şubat günü saat 12:30’da bölge yöneticilerinin ve kanaat önderlerinin katılımı ile gerçekleştirilecek. Bu  açılış esnasında Gebze Mehteran Bölüğü, Karadeniz Ereğli Şampiyon Kız Futbol Takımı gösterisi, Sakarya Balkan ve Kafkas Halk Dansları Topluluğu gibi ekipler sahne alacak ve yöresel kıyafetler defilesi gerçekleştirilecek.
Halka açık olan haftasonu ise;
Kocaeli’den Kartepe Anadolu Ateşi, Ahmet TAŞÇI yağlı güreş gösterisi, Başiskele Halk Oyunları Ekibi;
Bolu’dan Halk Dansları Gösterisi;
Bartın’dan Halk Oyunları Ekibi ve Türk Halk Müziği performansı;
Düzce’den Karadeniz Halk Dansları ve Dadalı Köyü Kına Gecesi;
Zonguldak’tan Kız Ekibi gösterisi;
Karabük’ten Safranbolu Bayan Folklor Ekibi kına gecesi gösterisi, Erkek Folklor Ekibi yöresel halk oyunu gösterisi ve yöresel kıyafet defilesi;
Sakarya’dan Kaynarca Müzik Topluluğu, Hendek ve Taraklı Halk Oyunları Ekibi;
Yalova’dan Anadolu Kadın Kıyafetleri Gösterisi ile Halk Dansları gösterileri yer alacak.
Kastamonu’dan Türk Halk Müziği, Şehit Şerife Bacı Dramatik Gösterisi ve Tırnak Kemane gösterisi gerçekleştirilecek.
Turizm Profesyonellerine Özel İlgi
Fuarın 2. Günü 8A numaralı salonda Doğu Marmara ve Batı Karadeniz’de görev yapan turizm profesyonellerine yönelik olarak 10 Şubat Cuma günü saat 10:30’da büyük çaplı bir kahvaltı organizasyonu yapılacak. Tüm seyahat acenteleri ile tur operatörlerinin davetli olduğu etkinlikte bölgedeki turizm sektörü ve potansiyellerinin tanıtımında işbirliği olanakları ortaya çıkarılacak. Yerel yönetimlerin sektör ile kazan-kazan durumu oluşturmasına yönelik olarak düzenlenecek etkinlikle sektör profesyonellerinin desteklendiği vurgulanacak.
Turizm Yatırımcıları Yönlendiriliyor, Turizm Girişimcileri Destekleniyor
Kalkınma Ajansları kuruluş kanunları gereği bölge kalkınmasında faydalı olacak yatırımların süreçlerinin tek elden takibini illerde kurulmuş olan Yatırım Destek Ofisleri ile gerçekleştirmekteler. Bu ofisler yatırımların hayata geçmesi aşamasında turizm yatırımcılarının yanındalar ve tamamen ücretsiz faaliyet gerçekleştiriyorlar.
Kalkınma Ajansları potansiyel girişimcilere verdiği eğitimler ve eğitim sonrasında KOSGEB’in sağladığı desteklerle turizm girişimcilerinin desteklenmesine yönelik de faaliyetler düzenliyor. Ayrıca, verilen Mali ve Teknik Desteklerle gerek özel sektör, gerekse de kamu ve sivil toplum kuruluşları faaliyetlerine destek bulabiliyor. Bu destekler de 8 Numaralı Salonda MARKA ve BAKKA stantlarında turizm girişimci ve yatırımcılarına aktarılacak.

Şub 6
By admin  //   //  Yorumlar Kapalı
Emitt 2012 Haberleri
 

Tüm haberler için tıklayınız.

Diğer Haberler
Facebook'ta
Takip Et
İnstagram'da
Takip Et
Twitter'da
Takip Et
Youtube'da
Takip Et
Linkedin'de
Takip Et