28 Mayıs 2010 - 2487 Okunma

T.C. Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan, Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından ihalesi yapılan ve Avrupa Birliği tarafından proje, fizibilite ve Çevresel Etki ve Değerlendirme (ÇED) çalışmaları finanse edilen “Filyos Limanı İnşaatı Teknik Destek Projesi”nin ÇED sonuçlarının sunulması, konu ile ilgili görüş ve düşüncelerin alınabilmesi amacıyla ikinci bir halkın katılımı ve bilgilendirilmesi toplantısı 21 Mayıs 2010 tarihinde saat 14:00’de Filyos’ta yapıldı.

Daha önceki halka açık toplantı paydaşları, kamuyu bilgilendirmek ve görüşlerini almak amacıyla 7 Ekim 2009 tarihinde yine Filyos’ta yapılmıştı. İlk toplantı sonrasında ÇED raporunun nihai hali tamamlandıktan sonra yapılan bu ikinci toplantıya halkın ve ilgili kuruluşların da katılımı büyüktü. ÇED raporu kapsamındaki gelişmeleri yerinde incelemek üzere Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı uzmanlarından Mehmet Çetinkaya ve Abdulmelik Koçin toplantıda hazır bulundular.

Toplantıda Filyos Limanı gelişim planı Türk Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği’nin (16 Aralık 2003, son değişiklik 17 Temmuz 2008, Resmi Gazete, No. 26939) yürürlüğe girme tarihinden önce onaylandığından, planda yer alan orijinal tasarımda değişiklik olmadığı durumda Türk ÇED prosedürlerinden muaf olduğuna değinildi. Fakat yetkililer projenin AB proje ÇED Yönergesinin (97/11/EC) Ek I’inde yer alan bir faaliyet olduğu için, Filyos Limanı Projesi için yönergeye uygun olarak hazırlanmış ÇED talep edildiğinden bahsettiler.

 

Toplantı kapsamında liman hakkında ve limanın konumuyla ilgili olarak birtakım bilgilendirmelerde bulunuldu. Bu bilgiler arasında Filyos Limanı’nın Türkiye’nin en büyük 3 limanından biri olacağı, Mersin ve Çandarlı Limanları gibi stratejik bir öneme sahip olduğu ve farklı ulaşım ağlarının entegrasyonu yöntemiyle bölgede çok büyük bir etkinlik yaratacağına değinildi. Yine bölgede bulunan Teios Antik kentinin varlığından dolayı limanın antik kente olası etkilerini yok etmek için limanın Filyos nehrinin doğu kıyısında tasarlandığı özel olarak vurgulandı.

 

Ayrıca projenin, ilk kez 1990 yılında DLH tarafından yapımının fikir bazında gündeme getirildiği, ilk fizibilite çalışmalarının 1991 yılında yaptırılarak 8 Kasım 1996’da YPK kararı alındığı ve 1999 yılında Merkezi Finans İhale Birimi tarafından çalışmalara yeniden başlandığı belirtildi. Limanın yapımının İstanbul limanlarındaki yoğunluğu azaltacağı, sahanın topoğrafik koşullarının liman yapımı için uygun olduğu ve bölgenin Ankara hinterlandında yer alması nedeniyle özel bir öneme sahip olduğu ifade edildi.

 

Toplantıda limanın inşaat aşamasında yaratacağı çevresel etkilerden ve uygulanacak etki azaltım yöntemlerinden de bahsedildi. Limanın inşaat süresinin 4 sene olarak öngörüldüğü belirtilerek limanın detaylı tasarımının bitirildiği ve ihale dosyası hazırlık çalışmalarının halen devam ettiği belirtildi.

 

Diğer Haberler
Facebook'ta
Takip Et
İnstagram'da
Takip Et
Twitter'da
Takip Et
Youtube'da
Takip Et
Linkedin'de
Takip Et