19 Ocak 2023 - 827 Okunma

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü desteği ve Ajansımız koordinasyonunda yürütülen 2023 yılı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) bilgilendirme ve eğitim toplantısı Karabük Valisi Fuat Gürel, Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz ve Bartın Vali Vekili Abdullah Akdaş’ın katılımı ile çevrimiçi gerçekleştirildi.

Bölge illeri olan Zonguldak, Karabük ve Bartın’dan çok sayıda kar amacı gütmeyen kurum ve kuruluşların katıldığı bilgilendirme ve eğitim toplantısı Ajans Genel Sekreteri Lutfi Altunsu’nun 2023 yılında ajans tarafından sağlanacak destekler hakkında yaptığı bilgilendirmenin ardından açılış konuşmaları ile başladı. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Karabük Valisi Fuat Gürel ajansın bölgemizde SOGEP kapsamında 4 yılda 20 projeye 2023 yılı fiyatları ile 48 milyon TL destek sağlayarak 104 milyon TL tutarında projenin gerçekleşmesine katkı sağladığını belirtti. SOGEP’lerin sosyo-ekonomik kalkınmaya ilişkin   sağladığı yararı göz önünde bulundurarak kurumlarımızın en iyi projelerini hazırlaması gerektiğini ifade etti. Daha sonra söz alan Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz ise, artık projesiz kaynak aktarımı döneminin kapandığını, yaptığımız işleri en iyi şekilde projelendirerek yapmamız gerektiğini belirterek SOGEP’in de illerimizin sosyo-ekonomik kalkınmasına fayda sağlayacak, özellikle dezavantajlı kesimleri sosyo-ekonomik hayata entegre edecek işlere vesile olduğunu söyledi.

Programın devamında Ajansın Sürdürülebilir Kalkınma Birim Başkanı Ümran Öztürk Can ve birim Uzmanı Merve İnce tarafından yapılan sunumlar ile programın tanıtımı, başvuru koşulları, mali bilgiler, örnek proje konuları, başarılı bir SOGEP projesi yazmak için ipuçları, projelerde genç istihdamının nasıl artırılabileceği ve başvuru evraklarının nasıl doldurulacağına ilişkin bilgiler paylaşıldı, paydaşların soruları yanıtlandı ve proje fikirleri istişare edildi.

Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) programında dezavantajlı kesimlere dokunan, yeni istihdam yaratan, yenilikçi, bölge planlarında yer alan önceliklerle uyumlu, ilde/ilçede öne çıkan sorunlara odaklanan, özel sektörün içerisinde yer aldığı ve nakdi eş finansman katkısı sunmayı taahhüt ettiği projeler önceliklendirilmektedir. Ajans değerlendirme komitesinin ilgililik, yöntem, kurumsal kapasite ve sürdürülebilirlik ana kriterleri çerçevesinde yapacağı ilk değerlendirmenin ardından 2 asil 1 yedek proje seçilecek, projeler özelinde proje geliştirme çalışmaları yürütülecek ve nihai başvurular Kalkınma Ajansları Yönetim Sistemi üzerinden Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğüne sunulacaktır.

Bilgilendirme ve eğitim toplantısında gerçekleştirilen sunuma ulaşmak için tıklayınız.

Program hakkında detaylı bilgi ve başvuru için tıklayınız.

Diğer Haberler
Facebook'ta
Takip Et
İnstagram'da
Takip Et
Twitter'da
Takip Et
Youtube'da
Takip Et
Linkedin'de
Takip Et